افزایش 4 درصدی سهم استان در تسهیلات ویژه مسکن روستایی

تاریخ ارسال : 1402/12/27

افزایش 4 درصدی سهم استان در تسهیلات ویژه مسکن روستایی

معاون مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی اعلام کرد:

افزایش ۴ درصدی سهم استان در تسهیلات ویژه مسکن روستایی

 
 معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: سهم امسال خراسان شمالی از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی از یک درصد به چهار درصد افزایش یافت.

علی روحانی، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در گفتگو با عصر اترک اظهار کرد: در سال جاری، سهم استان‌ها برای نوسازی مسکن‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از محل پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی ۳۵۰ هزار واحد تعیین و مصوب شد.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت خراسان شمالی یک درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: سهم خراسان شمالی در سال جاری از نوسازی مسکن‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از محل پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی سه هزار و ۵۰۰ واحد تعیین شد.

وی گفت: بااین‌وجود، دولت موافقت کرد که امسال سهم یک درصد خراسان شمالی را به چهار درصد افزایش دهد که تعیین این سهمیه از نوسازی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به ۱۴ هزار واحد افزایش یافت.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی افزود: اما سهمی که به استان ابلاغ شده برای نوسازی ۱۳ هزار واحد مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

وی اعلام کرد: تا به کنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ تقاضای نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در ادارات بنیاد مسکن شهرستان‌های استان تشکیل و پرونده‌های آنها تکمیل شده‌اند.

روحانی گفت: طی دو ماه اخیر پرونده‌های این متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی و ارسال شده‌اند.

وی اعلام کرد: تا به کنون از تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده ارسال شده به بانک‌ها، تعداد پنج هزار و ۵۰۰ پرونده برای دریافت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی منجر به عقد قرارداد شده‌اند که معادل ۵۰ درصد از مجموع پرونده‌های ارسال شده را شامل می‌شوند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی افزود: در تلاش هستیم که تا پایان سال جاری مابقی پرونده‌های ارسال شده نیز منجر به عقد قرارداد شوند.

وی خاطرنشان کرد: سهم شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان از سهمیه نوسازی ۱۳ هزار واحد مسکنی که امسال به استان ابلاغ شد، سه هزار واحد بوده است.

روحانی افزود: از این سهمیه شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان، پرونده‌های تشکیل شده برای دریافت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی شامل شهرهای آشخانه، گرمه و جاجرم بوده است.

وی در خاتمه عنوان کرد: امسال تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به‌ازای هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان است که دوره بازپرداخت آن برای دوره‌های مشارکت‌درساخت و اقساط بانکی ۲۰ سال تعیین شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی افزود: نرخ کارمزد بانکی این تسهیلات پنج درصد است.

روحانی همچنین گفت: نوع ضمانت‌نامه بانکی برای متقاضیان دریافت این تسهیلات، ضمانت زنجیره‌ای در نظر گرفته شده است.

انتهای خبر/قهرمانی

 

موضوع خبر :
  • افزایش
  • 4
  • درصدی
  • سهم
  • استان
  • تسهیلات
  • ویژه
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد افزایش 4 درصدی سهم استان در تسهیلات ویژه مسکن روستایی چیست؟

سوال: